ALGEMENE VOORWAARDEN Topminded 

 

  1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten door Topminded, gevestigd te Ede en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 72482044.

1.2 Door gebruik te maken van de diensten van Topminded, stemt de klant in met deze algemene voorwaarden.

1.3 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.

1.4 Op alle overeenkomsten tussen Topminded en de klant is het Nederlands recht van toepassing. Topminded is aangesloten bij het CAT (Collectief Alternatieve Therapeuten) en geschillen worden behandeld door het GAT (Geschillencommissie Alternatieve Therapeuten).

 

  1. Diensten

2.1 Topminded biedt diverse coachings- en trainingsdiensten aan op het gebied van mindset- en businesscoaching voor ondernemers, met name coaches en therapeuten, maar andere ondernemers zijn ook welkom. Topminded behoudt zich het recht voor om aanvullende diensten te ontwikkelingen.

2.2 De aangeboden diensten kunnen onder andere bestaan uit workshops, trainingen, masterclasses, challenges, groepsprogramma’s en individuele trajecten.

2.3 Tenzij anders is overeengekomen vindt de levering van diensten online plaats.

2.4 Topminded heeft het recht om de levering van diensten door derden te laten uitvoeren.

2.5 Het is de verantwoordelijkheid van de klant om door Topminded opgevraagde gegevens, via bijvoorbeeld een intakeformulier, tijdig aan te leveren, zodat de uitvoering van de dienstverlening correct en tijdig kan plaatsvinden.

2.6 Het is tevens de verantwoordelijkheid van de klant om aan te geven wanneer benodigde materialen, zoals bijvoorbeeld een welkomspakket, niet op tijd voor de eerste sessie zijn ontvangen, zodat in onderling overleg een oplossing gevonden kan worden voor een correcte uitvoering van de dienstverlening.

2.7 Verder is de klant verantwoordelijk voor het tijdig aanleveren van huiswerk, zodat Topminded daar feedback op kan geven en op die manier de klant het gewenste resultaat kan behalen.

2.8 Bij individuele trajecten reageert Topminded binnen 2 werkdagen op vragen of aangeleverd huiswerk van de klant. In groepsprogramma’s reageert Topminded binnen 5 werkdagen op huiswerk en kunnen vragen gesteld worden tijdens de ingeplande Q&A-sessies.

2.9 Bij betaalde diensten zijn de benodigde materialen, zoals essentiële oliën, en in sommige gevallen werkboeken, inbegrepen.

 

  1. Aanmelding, Betaling en Annulering

3.1 Aanmelding voor een dienst geschiedt via de website www.topminded.nl en is pas definitief na ontvangst van betaling of bevestiging van deelname bij gratis diensten.

3.2 Betaling dient vooraf te geschieden via de aangeboden betaalmethoden. Voor trajecten en programma’s kan betaling in termijnen worden overeengekomen. Het totaalbedrag van de termijnbetalingen is hoger dan een betaling in één keer om extra administratiekosten en risico te dekken.

3.3 Indien een van de website afwijkende betalingsafspraak wordt gemaakt of een maatwerkaanbod wordt overeengekomen, zal Topminded de factuur handmatig aanmaken en dient de klant deze bij voorkeur per omgaande te betalen doch uiterlijk binnen de officiële betalingstermijn van 14 dagen. Indien voor het laatste gekozen wordt, zal de dienstverlening pas aanvangen na de betaling.

3.4 Prijzen zijn in euro’s en exclusief btw. Voor klanten in het buitenland wordt de btw automatisch verlegd indien de klant beschikt over een geldig btw-nummer en dit invoert bij betaling. Klanten in Nederland die zelf vrijgesteld zijn van btw dienen wel de btw bij het afnemen van een dienst bij Topminded te betalen, aangezien Topminded deze moet afdragen aan de belastingdienst.

3.5 Verkeert een klant in financiële problemen waardoor hij of zij niet aan zijn betalingsverplichting kan voldoen, dient de klant zo snel mogelijk contact op te nemen met Topminded om een aangepaste betalingsregeling af te spreken.

3.6 Indien een klant een termijnbetaling niet tijdig voldoet en er geen aangepaste betalingsregeling is afgesproken, ontvangt hij/zij een herinnering. Bij uitblijven van betaling volgt een aanmaning. Indien betaling na aanmaning nog uitblijft, wordt de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau. Extra kosten en wettelijke rente komen voor rekening van de klant.

3.7 Indien de klant de afspraak van een individuele sessie annuleert binnen 48 uur voor de overeengekomen afspraak, is de klant 50% van de kosten van de dan geldende prijs van een losse sessie verschuldigd. Bij het niet komen opdagen bij een afspraak wordt 100% van de kosten van een losse sessie in rekening gebracht (no-show). De plek in de agenda is voor de klant vrijgehouden en kan niet meer door een andere klant opgevuld worden. Topminded gaat er echter van uit dat de klant wel het resultaat wil behalen waarvoor de overeenkomst is aangegaan. Daarom mag de klant een vervangende afspraak inplannen binnen de geldende duur van het traject of programma.

3.8 In geval van calamiteit of overmacht dient de klant voorafgaand aan de geplande afspraak contact met Topminded op te nemen om de situatie te bespreken en te bekijken of er in overleg een oplossing gevonden kan worden zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn.

3.9 Ziekte is geen reden voor het afzeggen of verzetten van de afspraak binnen 48 uur voor aanvang, tenzij er sprake is van ziekenhuisopname. Ziekte is namelijk altijd een reactie van het lichaam op onderliggende blokkades. Dit biedt juist een ingang om terugkerende patronen op te lossen. Ten alle tijden geldt dat de klant contact op dient te nemen met Topminded om te overleggen.

3.10 Indien een klant door ziekte of onvoorziene omstandigheden niet aanwezig kan zijn bij een losse workshop, challenge of masterclass, kan hij/zij indien er ruimte is, deelnemen aan een volgende editie. Er vindt geen restitutie van de betaling plaats.

3.11 Bij individuele trajecten en groepsprogramma’s is tussentijdse beëindiging niet mogelijk, tenzij Topminded aantoonbaar in gebreke blijft. De klant zal deze ingebrekestelling schriftelijk aan Topminded kenbaar moeten maken. De betalingsverplichting blijft onverminderd bestaan en er vindt geen restitutie plaats, tenzij Topminded anders beslist.

3.12 Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Topminded, dan is hij of zij nog steeds verplicht bij betaling in termijnen de afgesproken resterende prijs aan Topminded te betalen. Heeft de klant het bedrag voor de dienstverlening in een keer betaald, dan vindt geen restitutie plaats.

3.13 Indien de klant in termijnen betaalt en bij uitzonderlijke bijzondere omstandigheden (te beoordelen door Topminded), uit coulance, wordt overeengekomen om de samenwerking toch stop te zetten, vervalt de pakketprijs en zal Topminded de restantfactuur opmaken op basis van de losse onderdelen die de klant inmiddels genoten heeft. Deze factuur dient binnen 14 dagen betaald te worden. Dit is geen optie indien de klant het traject of programma in een keer heeft betaald, want er vindt geen restitutie van betalingen plaats. In dit geval zal Topminded bij coulance een aanbod voor vervangende dienstverlening doen.

 

  1. Levering van Materialen

4.1 Materialen en pakketten worden per post geleverd. Indien een pakket verloren gaat of tijdens verzending dusdanig beschadigd is dat het niet meer gebruikt kan worden, wordt eenmalig voor rekening van Topminded een nieuw pakket toegestuurd. Daarna komen de kosten voor een vervangend pakket voor rekening van de klant.

4.2 De hoeveelheid van de benodigde oliën zijn afgestemd op de dienstverlening. Gebruikt de klant de oliën tussen de sessies door, waardoor de hoeveelheid niet meer toereikend is voor de resterende dienstverlening, dient de klant tegen betaling een nieuw oliepakket aan te vragen.

4.3 Toegang tot online trainingen en community’s wordt verleend gedurende de looptijd van het programma en wordt stopgezet bij betalingsachterstand of beëindiging van de samenwerking.

 

  1. Deelname en Gedragsregels

5.1 Deelnemers aan groepsprogramma’s en community’s dienen respectvol met elkaar om te gaan, de gestelde regels te volgen en vertrouwelijk om te gaan met gedeelde informatie.

Topminded accepteert het volgende gedrag niet, maar dit is geen uitputtende opsomming:

  • De klant verstrekt onjuiste, onvolledige gegevens aan Topminded;
  • De klant gedraagt zich disrespectvol jegens andere klanten of Topminded, bijvoorbeeld door te roddelen, negatief uit te laten of vertrouwelijke gegevens te delen;
  • De klant toont niet de inzet die van de klant verwacht mag worden, waaronder het maken van eventuele huiswerk of opdrachten;
  • De klant vertoont grensoverschrijdend gedrag jegens andere klanten of Topminded;
  • De klant negeert afspraken of houdt zich niet aan de regels uit deze algemene voorwaarden, waaronder het respecteren van intellectuele eigendomsrechten van Topminded;
  • De klant eist disproportioneel veel aandacht op bij een dienst of sessie met meerdere deelnemers;
  • De klant toont te weinig inzicht in de sociale verhoudingen die een rol spelen bij diensten die worden uitgevoerd in groepsverband.

5.2 Topminded behoudt zich het recht voor om klanten die zich niet aan de regels houden of storend gedrag vertonen, uit het programma of de community te verwijderen. Betaling voor reeds genoten diensten en materialen door de klant blijft verschuldigd.

 

  1. Aansprakelijkheid en Intellectueel Eigendom

6.1 De klant is zelf verantwoordelijk voor de implementatie van advies en het behalen van resultaten. Topminded heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Topminded geeft suggesties en biedt handvatten, maar geeft geen garantie op specifieke resultaten met betrekking tot te behalen aantal klanten of omzet. De dienstverlening is gericht op het creëren van de randvoorwaarden waarmee het behalen van de gewenste resultaten mogelijk wordt.

6.2 Het intellectueel eigendom van alle verstrekte materialen blijft bij Topminded. Klanten mogen deze uitsluitend voor persoonlijk gebruik inzetten en niet verspreiden of commercieel exploiteren.

6.3 Toegang tot opnames van sessies en online content zijn beperkt tot de aangegeven looptijd. Gedurende de looptijd van een programma kunnen opnames van de groepssessies teruggekeken worden in de community.

 

  1. Overmacht

7.1 Indien door overmacht bij Topminded, zoals ziekte of onvoorziene omstandigheden, een sessie of programma niet door kan gaan, wordt dit zo spoedig mogelijk opnieuw ingepland.

7.2 Individuele trajecten worden bij vakantie van de klant of van Topminded automatisch verlengd met de duur van de vakantieperiode. Bij groepsprogramma’s wordt indien nodig het programma verlengd wanneer sessies moeten worden verplaatst.

 

  1. Slotbepalingen

8.1 Door gebruik te maken van de diensten van Topminded verklaart de klant zich akkoord met deze algemene voorwaarden.

8.2 Indien een bepaling in deze voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

 

Opgesteld op 1 februari 2025.

 

Voor vragen over deze voorwaarden kun je contact opnemen met Monique van Roekel via monique@topminded.nl of 06-46345332.